Ramowy rozkład dnia dla dzieci młodszych
6.30-9.00
Schodzenie się dzieci do przedszkola. Zabawy dowolne służące realizacji pomysłów dzieci. Zabawy integrujące grupę. Ćwiczenia ogólnorozwojowe (np. rozwijające percepcję wzrokową, słuchową grafomotorykę). Rozmowy kierowane na tematy zgodne z zainteresowaniami dzieci. Zabawa ruchowa.
9.00-9.30
Przygotowanie do śniadania. Śniadanie.
9.30-11.00
Realizacja zadań edukacyjnych poprzez zajęcia z całą grupą.
11.00-11.15
Drugie śniadanie.
11.15-12.00
Spacery, zabawy dowolne na placu przedszkolnym lub w sali gimnastycznej , zabawy ruchowe.
12.00-12.30
Przygotowanie do obiadu. Obiad.
12.30-14.30
Leżakowanie
14.30-15.00
Przygotowanie do podwieczorku. Podwieczorek.
15.00-17.00
Ćwiczenia indywidualne z dziećmi, dostosowane do ich możliwości. Słuchanie opowiadań nauczycieli na podstawie literatury dziecięcej (ewentualne czytanie fragmentów książek). Zabawy dowolne wg. zainteresowań dzieci.
Ramowy rozkład dnia dla dzieci starszych
6.30 – 9.00
Schodzenie się dzieci do przedszkola. Zabawy dowolne służące realizacji pomysłów dzieci. Zabawy integrujące grupę. Ćwiczenia ogólnorozwojowe (np. rozwijające percepcję wzrokową, słuchową, grafomotorykę ) Rozmowy kierowane zgodnie z zainteresowaniami dzieci.
9.00 – 9.30
Ćwiczenia poranne. Śniadanie.
9.30 – 11.00
Realizacja zadań edukacyjnych poprzez zajęcia z całą grupą.
11.00 – 11.15
Drugie śniadanie
11.15 – 12.00
Spacery, zabawy dowolne na świeżym powietrzu (np. na placu przedszkolnym, zabawy ruchowe w sali gimnastycznej)
12.00 – 12.30
Przygotowanie do obiadu. Obiad
12.30-12.45
Ćwiczenia relaksacyjne.
12.45 – 14.15
Zabawy dydaktyczne, ćwiczenia graficzne, utrwalanie poznanych wierszy i piosenek. Słuchanie opowiadań nauczyciela na podstawie literatury dziecięcej (ewentualnie czytanie fragmentów książek). Zabawy dowolne na placu lub w sali przedszkolnej.
14.15 – 14.30
Przygotowanie do podwieczorku.
14.30 – 14.45
Podwieczorek.
14.45 – 17.00
Ćwiczenia indywidualne z dziećmi, dostosowane do ich możliwości i potrzeb. Zajęcia dodatkowe dzieci o szczególnych zainteresowaniach.