Ramowy rozkład dnia dla dzieci młodszych
6.30–9.00
Schodzenie się dzieci do przedszkola. Zabawy dowolne służące realizacji pomysłów dzieci. Zabawy integrujące grupę. Ćwiczenia ogólnorozwojowe (np. rozwijające percepcję wzrokową, słuchową grafomotorykę). Rozmowy kierowane na tematy zgodne z zainteresowaniami dzieci. Zabawa ruchowa.
9.00–9.30
Przygotowanie do śniadania. Śniadanie.
9.30–11.00
Realizacja zadań edukacyjnych poprzez zajęcia z całą grupą.
11.00–11.15
Drugie śniadanie.
11.15–12.00
Spacery, zabawy dowolne na placu przedszkolnym lub w sali gimnastycznej , zabawy ruchowe.
12.00–12.30
Przygotowanie do obiadu. Obiad.
12.30–14.30
Leżakowanie
14.30–15.00
Przygotowanie do podwieczorku. Podwieczorek.
15.00–17.00
Ćwiczenia indywidualne z dziećmi, dostosowane do ich możliwości. Słuchanie opowiadań nauczycieli na podstawie literatury dziecięcej (ewentualne czytanie fragmentów książek). Zabawy dowolne wg. zainteresowań dzieci.
Ramowy rozkład dnia dla dzieci starszych
6.30 — 9.00
Schodzenie się dzieci do przedszkola. Zabawy dowolne służące realizacji pomysłów dzieci. Zabawy integrujące grupę. Ćwiczenia ogólnorozwojowe (np. rozwijające percepcję wzrokową, słuchową, grafomotorykę ) Rozmowy kierowane zgodnie z zainteresowaniami dzieci.
9.00 — 9.30
Ćwiczenia poranne. Śniadanie.
9.30 — 11.00
Realizacja zadań edukacyjnych poprzez zajęcia z całą grupą.
11.00 — 11.15
Drugie śniadanie
11.15 — 12.00
Spacery, zabawy dowolne na świeżym powietrzu (np. na placu przedszkolnym, zabawy ruchowe w sali gimnastycznej)
12.00 — 12.30
Przygotowanie do obiadu. Obiad
12.30–12.45
Ćwiczenia relaksacyjne.
12.45 — 14.15
Zabawy dydaktyczne, ćwiczenia graficzne, utrwalanie poznanych wierszy i piosenek. Słuchanie opowiadań nauczyciela na podstawie literatury dziecięcej (ewentualnie czytanie fragmentów książek). Zabawy dowolne na placu lub w sali przedszkolnej.
14.15 — 14.30
Przygotowanie do podwieczorku.
14.30 — 14.45
Podwieczorek.
14.45 — 17.00
Ćwiczenia indywidualne z dziećmi, dostosowane do ich możliwości i potrzeb. Zajęcia dodatkowe dzieci o szczególnych zainteresowaniach.